piatok 27. decembra 2019

Môj príbeh

Foto: pb 
čaká sa na aktualizáciu článku 

Autorka na voľnej nohe, so zápalom dobrodruha, srdcom romantika, mysľou víly a dušou rebela. 
Niektorí si o mne myslia, že som zvláštna. Ja však tvrdím: ,,Som sama sebou."

Jedného dňa sa narodilo malé dievčatko, ktoré dostalo meno. Jeho vlastné sa mu nepáčilo, až sa premenovalo na ,,Tuary."

Narodilo sa so zmyslom pre spravodlivosť, česť, mravnosť, zásadovosť, láskavosť, obetavosť a rovnocennosť.

Milovalo život, ľudí, zvieratá. Bolo čarovné, oslnivé, výnimočné. Avšak časom nie každý chápal jeho svet a nie každý ho podporoval. Z dievčatka vyrástla idealistická slečna, ktorá však ťažobou bremena sa zmenila na zakríknutú bytosť. Neprajné jazyky z nej spravili tieň, ktorý v nej zabil schopnosť komunikovať. Osud  nastokol na ruku prsteň otrokyne a ona stratila akékoľvek práva, svoju slobodu i schopnosť sa prejaviť. Prišla o slová - doslova. Ubitá, zničená, deprimovaná, zaživa pochovaná a i z kože zodratá si časom uvedomila, že existujú aj iné prejavy, pri ktorých sa nemusí hlas používať. A tak objavila čaro písania. Jej slovám nikto nerozumel, jej srdcu nikto nenaslúchal a jej očiam sa každý vyhýbal. 

Bola to divná stvora, ktorá znenávidela svet, okolie, ľudí a nakoniec i samú seba. Až začala cítiť obrovskú potrebu svoj hnev, svoju frustráciu a svoj žiaľ dávať na papier. Najprv to boli len slová, neskôr sa zmenili na riadky, potom na básne, ešte neskôr na poviedky až časom na príbehy. 
Nerozumeli jej jazyku, a tak sa tá slečna rozhodla, že bude slovne mĺkva , ale hbitá v používaní pera. Roky iba čakala na nejaký zázrak, ktorý nastal až vtedy, kedy začala skutočne v zázraky veriť. A vtedy získala všetko po čom túžila a čo si želala. Teda, takmer všetko. 

Tá slečna vyrástla, dospela a zmenila svoje myslenie, postoj i prístup. No na jednej strane zostala stále rovnaká a to práve tým, že neprestala cítiť potrebu vyjadriť sa písmom. 
Tvorba, ktorú postupne budem pridávať na tento blog je staršieho dátumu, niektorá dokonca pochádza z čias, kedy to dievča sedelo v stredoškolskej lavici a bolo nútené dávať pozor na nudných predmetoch. 
Dúfam, že sa pri čítaní týchto riadkov odreagujete a táto tvorba sa stane akousi vašou inšpiráciou na nové začiatky, ktoré môžu nastať v akomkoľvek veku.  

2 komentáre:

  1. Ahoj, čo ma tu zaujalo najviac je tá zamedzená komunikácia slovom. Keďže som mal v detstve dosť problém s hlasivkami, tak som sa vyhýbal hovoreniu koľko sa dalo, pochopiteľne to bolo nepríjemné obdobie. K písaniu ma to ale neviedlo priamo, iba cez okľuku -najprv cez zvyk zaznamenávať si svoje myšlienky pre seba. Až o roky neskôr som objavil, že je to dobrý spôsob zberu materiálu, z ktorého sa potom stavajú zverejniteľné články.
    Inak vieš o možnosti Blogspotu pridať články do uplynulých dátumov? Samozrejme to potom nemôže byť stopercentne autentické, keď v tom dátume blog ešte ani neexistoval, ale fanúšikom to umožňuje prejsť si Tvoju tvorbu chronologicky, sledovať vývoj a uľahčuje to navigáciu, ak XYZ článkov nebolo pridaných v tom istom mesiaci.
    E.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Executor, prepáč ak odpisujem neskoro, ale vôbec som netušila, že si mi komentoval článok. :/ Nič mi neprišlo na email a tak ma nenapadlo si prezrieť komentáre až doteraz. Musím si na to dávať pozor. Tvoja zlá skúsenosť ma mrzí. Ja som prestala rozprávať, pretože som mala pocit, že o moje myšlienky nikto nestojí a zároveň ma ľudia nevedeli pochopiť a tak ma to viedlo do uzavretej bubliny, v ktorej som žila ešte aj ako dospelá žena. Čo sa týka tej chronológie, tak sa mi tá myšlienka pozdáva, popracujem na tom. :) Je tu taká možnosť upraviť dátum pridania príspevku podľa potreby. Takou formou som postupovala pri novej poézií a próze, aby sa zachovala jej autenticita príspevkov.
      Napríklad tie články z rubriky ,,Jednohamky na cesty" majú už niekoľko rokov. Ešte raz Ti ďakujem za tvoje riadky. Prajem pekný deň.

      Odstrániť