streda 11. marca 2020

S očistou mysle ku zdravému telu (2015)

Foto: Kyria Photography (Fcb)
Táto doba je plná rôznych chemikálií a škodlivých látok, ktoré majú negatívny dopad na náš organizmus. A tak nie je žiadnym prekvapením, že sa čoraz väčšmi stretávame s pojmom ,,detoxikácia." Tá jednoduchšia metóda je očistiť svoje telo od toxických látok, na ktorom sa hostia rôzne baktérie, spôsobujúce najrozličnejšie choroby. Toto dokáže hádam každý z nás, pretože si to nevyžaduje takmer žiadnu zmenu v myslení, len v obmene jedálneho lístku.

Detoxikácia duše, je však oveľa náročnejšia procedúra, než sa na prvý pohľad niekomu môže zdať. Moja prvotná predstava o nej znela asi takto: ,,Oddnes nebudem mať žiadne negatívne myšlienky, budem s každým vychádzať a na každého sa usmievať. A to by som nemala zvládnuť? Veď je to také jednoduché!." Tento môj laický postoj ma iba presvedčil o tom, ako hlboko som význam týchto dvoch magických slov podcenila. Tu nestačí si prikázať nejakú formulku a riadiť sa ňou. Je potrebné zmeniť svoj prístup, postoj, zmýšľanie, uvažovanie, konanie od samého základu a transformovať ho na belosť anjelských krídiel.


Vydať sa touto cestou znamená - počúvnuť svoj vnútorný hlas

V prípade, ak sa dostaneme na túto cestu, by sme nemali poľaviť vo svojom ciele - maximálne očistiť svoju myseľ, telo a dušu. To je úplný základ všetkého a bez tohto bodu sa človek nemôže vyššie dopracovať. Tento krok zahŕňa vnútorne odpustiť sebe, ostatným a všetkých vnútorne požiadať o to, aby odpustili oni nám, stiahnuť z mysle akúkoľvek negatívnu myšlienku - urážku, prianie, ktoré sme vyslali voči sebe alebo iným ľuďom. Možno sa to zdá byť ľahké, ale úplne oslobodenie od bývalých krívd príde iba vtedy, ak to myslíme od srdca a bez pretvárky. Takže tu neexistuje placebo efekt, pri ktorom sa ukáže dočasný výsledok. Tento krok znamená za žiadnych okolností do svojej mysle nepustiť negatívnu myšlienku voči sebe či niekomu inému, bez ohľadu na to, ako veľmi nás dotyčná osoba nahnevá alebo sklame.

Vydať sa touto cestou znamená - uveriť v zázrak transformácie

Ak sa predsa len rozhodneme očistiť svoju myseľ, od nánosov negatívnych postojov a emócií, tak je potrebné uveriť tomu, že to naozaj dokážeme. Môžeme z viacerých strán počuť, aké je to zbytočné a nikdy sa nám to nemôže podariť, lebo tento svet je plný hnevu, zášti, nenávisti, atď. My sa však nemôžeme nechať odradiť a mali by sme trvať na tom, že sa nám podarí od negatívnosti sa úplne očistiť. Samozrejme, že nás iní budú odhovárať a presviedčať o správnosti svojho postoja, lenže nás to za žiadnych okolností nemôže nechať odradiť. Ak začneme predsa len spochybňovať svoje vnútorné presvedčenie, tak sa očistíme len polovične a to iba dočasne.

Vydať sa touto cestou znamená - poprieť v sebe to, čo sme sa doteraz naučili a dať tomu novú podobu

Počas života sme počuli odznieť viac vyjadrení, ktoré sa stali akousi formulkou pre náš život a podľa ktorých sme sa rozhodli fungovať. Toľko ľudí ich opakovalo a také množstvo sa nimi riadilo, že pre nás nemalo zmysel sa pozastavovať nad ich správnosťou. Pravdou však je, že viaceré tie opakované tvrdenia vychádzali z neschopnosti posunúť sa na vyšší level, no pre nás boli v tom čase dostačujúce, pretože nikto neočakával, že nás jedného dňa prestane napĺňať, byť iba priemerom.

Najčastejšie sme sa stretávali s typom boja o prežitie, ktorý nám našepkával, že sa musíme riadiť pudom a stať sa šikovným dravcom. Práve preto sme viackrát uvažovali a konali ako skutoční lovci a riadili sme sa nie intuitívne, ale inštinktívne. Ďalšou chybným tvrdením bolo, že nič nikto nedostane zadarmo a všetko si musí vydrieť. Kvôli tomuto vyjadreniu sme v sebe zablokovali schopnosť robiť nezištné skutky a tak sme ani neočakávali, že by nám niekto mohol byť bez nároku na revanš niekedy nápomocný. A fatálne nesprávnym vyjadrením bolo tvrdenie, že sme vo vesmíre úplne sami a sme vládcovia všetkých planét, o čom svedčil aj náš malomeštiacky prístup, že nám všetko patrí. Po tomto výroku ma možno nefalšovaní kresťania slovne ukrižujú, ale už len tak na zamyslenie: Vážne si niekto dokáže myslieť, že v tak rozľahlom priestore, nie je nikto okrem nás?

Na začiatku bude možno ťažšie sa riadiť novými zneniami, ale časom sa to stane našou prirodzenosťou. Avšak k tomu, aby sme sa úplne očistili je potrebné niečo obetovať a tým je - zabudnúť na staré návyky a postoje.

Vydať sa touto cestou znamená - pripustiť si, že sa neustále meníme

Raz mi jedna blízka osoba povedala: ,,Musíš si pripustiť fakt, že si nemusela vždy byť iba dobrá. Pokiaľ to neprijmeš, nemôžeš sa pohnúť ďalej." V tom čase som tomu ešte úplne nerozumela, pretože mi pýcha našepkávala, že ja som predsa nikdy nikomu nemohla len tak ubližovať. Bolo to pre mňa rovnako neprijateľné, ako fakt, že nemám zelené oči. Len nedávno som pochopila, čo mi tým chcela dotyčná osoba naznačiť.
Racionálne uvažujúci človek si pomyslí, že je to hlúposť, veď on predsa neverí na nejaké minulé životy a taká reinkarnácia je pre neho rovnako absurdná ako predstava, že o pár storočí bude teleport úplne normálna vec. Avšak ja som človek, ktorý tomu verí a skutočnosť, že som bola v niekoľkých životoch zlou a páchala naozaj ohavné veci, pre mňa bola do takej miery skľučujúca, že som sa jednoducho psychicky zrútila. Ba, čo viac, ja som sa dozvedela, že som v jednom z minulých životov strašne ublížila niekomu, koho som niekoľko minulých životov predtým osudovo milovala a to je vec, s ktorou sa vysporiadava veľmi ťažko, navyše ak sa ešte jedná o osobu, s ktorou ste v kontakte aj v tomto živote a ona o tomto vašom hriechu vôbec netuší.

Treba sa k tomu postaviť tak, že ste svoje minulé chyby z minulých životov úprimne oľutovali a úprimne vás mrzí to, ako ste konali. Len ak toto dokážete, sa môžete posunúť bližšie k očiste svojej mysle. Nech sa jedná o akúkoľvek príšernosť, ak zo srdca požiadate o odpustenie, tak sa dostanete zase o niečo vyššie a okovy minulosti sa postupne rozpustia.

Vydať sa touto cestou znamená - byť vďačný za každú skúsenosť, zážitok a pocit

V živote jednáme niekedy impulzívne, bezmyšlienkovite a neuvážene a práve vtedy nastávajú situácie, v ktorých neudržíme hnev alebo zlosť pod kontrolou. Nie je to síce správne, pretože by sme sa mali za každých okolností ovládať, ale aj to sa stáva a považuje sa to za celkom ľudské. Nech už sme však akokoľvek uvažovali a jednali, treba zo srdca poďakovať za skúsenosť, ktorú sme mali možnosť zakúsiť. Aj keď sa jedná o niečo, na čo nie sme práve hrdí alebo niečo, čo nás do istej miery dodnes traumatizuje. Treba to brať tak, že skôr či neskôr by sa to aj tak stalo, lebo sa to stať malo, lebo to tak bolo dané a nebolo v našej moci odvrátiť osud. Jeden človek mi raz povedal: ,,Všetko čo sa ti v živote stane, sa deje preto, aby si sa naučila ovládať to, čo si doteraz nepoznala." Odstupom času musím pripustiť, že mal pravdu, pretože máločo ma v živote dokázalo niekam posunúť, ako práve všetky tie negatívne veci, ktoré sa v mojom živote neustále krútili.

Je potrebné prijať to, čo sa udialo a vyrovnať sa s tým, nech už sa jedná o čokoľvek. Myšlienky typu: ,,Nemala som tak konať .... Nikdy mi to neodpustí ... Chovala som sa neprirodzene a detinsky .... sú úplne neprijateľné v prípade, ak sa chcete očistiť, lebo vás ešte viac sťahujú do náruče sebaľútosti a duchovného seba poškodzovania.

Vydať sa touto cestou znamená - neustále okolo seba iných inšpirovať a popritom byť sám sebou

Poznala som dievčinu, ktorá zbierala vlasy a gýčové veci. Na prvý pohľad to bolo možné uletené, ale na druhej strane zaujímavé. Chcem tým povedať, že nech už sme akokoľvek ,,odlišní", tak by sme mali byť po každé sami sebou. Možno si o nás okolie pomyslí, že sme čudní, pretože sa obliekame krikľavo, zbierame dopisné papiere alebo chováme žaby. Lenže, ak je to dôvod, pre ktorý sa cítime byť sami sebou, tak je úplne jedno, čo tieto endorfíny šťastia vyvoláva. Nemôžeme svoje okolie presvedčiť o správnosti našich postojov, pokiaľ z nás bude vyžarovať neistota, strach a obavy. Ako chceme niekoho inšpirovať niečím vlastným a tvorivým, keď v sebe nedokážeme objaviť pochopenie pre vlastnú záľubu, imidž alebo prístup? K tomu, aby sme vyslali stimulujúci signál je potrebné veriť, že sa cítime spokojne a šťastne. A vtedy nás nedokáže rozhádzať ani fakt, že si sused od vedľa nás ťuká po čele, keď nás vidí zbierať odpadky pri našom dome.

Milovať, byť milovaný a i napriek tomu nestratiť svoju tvár, je obrovská výzva života, avšak súčasne úplne jednoduchá úloha, pretože k tomu stačí naozaj iba jedno - byť sám sebou!

Vydať sa touto cestou znamená - prijať súčasnosť a tešiť sa na ďalšie skúšky životom

Predstava, že máme prijať svoj súčasný stav - obmedzené financie, chatrné zdravie, ťažký rozchod, sklamanie v láske atď, je pre nás jednoducho nepredstaviteľná. Prijať predsa znamená vyrovnať sa so skutočnosťou, že sme nespokojní a nešťastní a teda nie je v našich silách, aby sme podporili niečo, čo sa podieľa na našom vnútornom rozpoložení. Avšak, iba to je cesta k tomu, aby sme boli na konci tejto misie očistení a žili plnohodnotný život. Keď budeme bojovať s niečím, čo chceme zo svojho života odstrániť, tak sa nám stane iba to, že ešte viac posilníme to, čoho sa budeme chcieť zbaviť. Ako? Budeme na to sústreďovať neustále svoje myslenie a tým pádom to budeme posilňovať.

Len vtedy, ak sa zmierime s tým čo teraz máme, môžeme získať to, po čom naozaj túžime. Nemusí sa nám to ihneď podariť a na prvej takejto skúške môžeme zlyhať, lenže keď do toho vložíme veľký kus svojho srdca a presvedčenia, tak sa skôr či neskôr podarí zozbierať čerstvo narastené plody našej úrody. Funguje to na podobnom princípe ako príprava na skúšku. Čím viac si prejdeme rovnaký test, tým väčšmi sme na neho pripravení a o to väčšia je šanca, že uspejeme.

Vydať sa touto cestou znamená - prevziať zodpovednosť za svoje myslenie a konanie

Nech už sa udeje v našom živote čokoľvek, musíme za každých okolností dokázať zodpovedať za svoje činy. Neprichádza do úvahy možnosť hrať sa na zbabelca a placho sa krčiť v kúte. Ak sa chceme naozaj očistiť, musíme sa stať veľkými. Ľudia sa zvyknú vyhovárať na to, že to čo robia, vykonávajú pod stresom, pod nátlakom, pod vplyvom zlej nálady a preto si odmietajú pripustiť, že môžu za následky svojho konania. Jednak preto sa nemôžeme skrývať za žiadne argumenty a musíme dokázať otvorene a priamo pristúpiť v danej situácií k riešeniu. Ak sa staneme pánmi svojho myslenia a konania, až vtedy sa staneme úplnými a právoplatnými majiteľmi svojich životov.

Vydať sa touto cestou znamená - pochopiť svoju úlohu /misiu v tomto živote

Z viacerých strán ku mne chodili znamenia, ktoré mi jasne naznačovali, čo je mojou úlohou, lenže ja som bola tak znechutená svojim súčasným stavom, že som ich tvrdo odignorovala. Neustále som pátrala po svojej životnej úlohe a pritom som ju celý ten čas mala na dosah svojich dlaní. Problémom však bolo to, že som ju odmietala vidieť a najmä za ňu zodpovedať. Vždy, keď som ju navonok prijala, tak som ju vzápätí aj poprela a tak som celé roky tápala a nevedela sa dostať zo svojho bludného kruhu.

Očista znamená prijať svoje poslanie - nech už je akékoľvek a robiť všetko preto, aby sa naplnila naša úloha, ktorú sme v tomto živote dostali. Každý z nás má nejakú misiu, už len potom zostáva zistiť, čo v sebe skrýva.

Vydať sa touto cestou znamená - siahnuť hlbšie do svojej peňaženky

Možno to znie ako irónia, ale sú prípady, kedy nestačí si prečítať zopár motivačných publikácií a je potrebné úplné resetovanie. Ja sama som sa nedávno rozhodla investovať peniaze do jednej šikovnej osôbky, ktorá je v tomto remesle maximálne osvietená a duchovne založená. S určitými vecami som nedokázala sama pohnúť a tak som sa obrátila s prosbou o pomoc na niekoho, kto mi pomaly otvára dvere, pred ktorými som doteraz so zvieravým pocitom v srdci nehybne stála. A ako som sa spoznala s tou osobou? V čase, keď som bola pracovne v teréne, kde ma pohryzol jej psík, ktorý na mne videl mŕtvy inkarnát.

Na internete je takýchto šarlatánov naozaj množstvo a tak preto, ak ste sa rozhodli zveriť do rúk nejakého zručného liečiteľa, si dávajte poriadny pozor na to, či niektorý z nich len nezavádza. Moja jedna známa chodila k liečiteľovi, ktorý prostredníctvom nej ovládal duše iných ľudí, hoci sa tváril, že ju navonok lieči. Treba sa v tomto prípade riadiť intuíciou, otvoriť svoje srdce a dať mu možnosť voľby.

Text: pb 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára